Elle van der Hulst wint Brenda Westra Opinieprijs 2025
In haar opinie signaleert Elle dat de accountant van nu veelal thuis of op kantoor aan het werk is en dat het contact met de klant vooral verloopt via e-mail, telefoon en “als we geluk hebben een kortstondige Teams-meeting.” Ze roept accountants op om technologie juist in te zetten voor beter contact met hun klanten: “De accountant kan bijvoorbeeld data-analyse gebruiken om efficiënter te controleren. Dit zou betekenen dat er meer tijd vrijkomt om échte gesprekken te voeren met de klant over risico’s, processen en de bedrijfscultuur.”
Volgens Elle is het tijd om de balans te herstellen tussen efficiëntie en oprechte verbinding. Ze geeft in haar opinie ook een vijftal concrete tips voor échte samenwerking met de klant. Elle behaalde in 2025 de Post-Master Accountancy aan Nyenrode Business Universiteit en is bezig met de Praktijkopleiding Assurance
Direct praktische toepasbaarheid
De actualiteit van het onderwerp, de duidelijke opinie en de call to action, met direct praktische toepasbaarheid, maken dat de jury heeft besloten aan deze opinie de eerste prijs toe te kennen: “De opinie is duidelijk uiteengezet en er is bij de schrijfster geen twijfel over.” De jury ziet duidelijk dat Elle het stuk vanuit het hart heeft geschreven: “Wat de opinie sterk maakt zijn met name de praktische adviezen, die de lezer ook aan het denken zetten. Als lezer heb je directe handvaten waar je mee aan de slag kan gaan en voel je de urgentie van het probleem.”
[....]